search

ΑΡΘΡΑ

Πάνε εσύ ταλεντάρα μου τώρα να σκοράρεις χωρίς τη βοήθεια χαρτογιακά και αλγόριθμου 4.000 ώρες και 1.000 εγγεγραμμένους στο YouTube. Kαι αν θες ρώτα και μανάδες, γιαγιάδες, συμπεθέρες να στο επιβεβαιώσουν: τον Καζαντζίδη, οι μανατζαραίοι τον εφάγανε...

Βγάζει νόημα να ψάχνεις για τους τύπους που κάνουν τις ομιλίες στο SXSW ή είσαι απο αυτούς που πηγαίνουν σε τέτοια conferences για τα promo ποτά και τις μπάντες, γιατί fuck management και let’s rock 'n' roll;

Σε ενημερώνουν από το σχετικό site του φεστιβάλ ότι θα γίνει ίδιος αριθμός ομιλιών/conferences και συναυλίων. Σου λέει κάτι ή απλά σκέφτεσαι πότε θα ανακαλύψουν το ταλέντο σου για να σε στείλουν στο Austin και να πίνεις μπύρες με τυπάκια που μοιάζουν με παραπαίδια των Strokes ή του Αvicii;


OΚ, κοντεύει σχεδόν μια δεκαετία απο τότε που η μουσική βιομηχανία ταπεινώνεται καθημερινά από ανερχόμενους DIY γίγαντες όπως οι King Wizard... Blizard κλπ. Αλλά και εκείνοι, για να μοιράσουν 5 δίσκους στο ίντερνετ σε έναν χρόνο και να περιοδεύσουν τον κόσμο όλον τον επόμενο, σε κάποιο σημείο θα χρειάστηκαν (ή ακόμα χρειάζονται) έναν χαρτογιακά. Ριζοσπαστική μεν η τακτική τους να προσπεράσουν το σύστημα (άσε που δεν ξέρω αν πραγματικά θα τους βγει σε καλό), αλλά ακόμα και αυτήν τη σκέψη «εκτός κουτιού» κάποιος θα την έκανε ή θα τους βοήθησε να την εφαρμόσουν. Αποκλείεται να έγινε εν μία νυκτί.

Εδώ ολόκληρος Skrillex έχει στήσει crew Champions League και ακόμα παλεύει να σπάσει το μουσικό συνάφι του στην Ευρώπη.

Έτσι και οι Lizard, δεν μπορεί, θα έχουν κάποιον να τους πάει από το Α στο Β και να πατάει τα νούμερα στο κομπιουτεράκι για να δει αν βγαίνουν. Θέματα κοινής λογικής για πολλούς, υπάρχουν όμως άλλοι τόσοι που δεν θέλουν να έχουν ιδέα πώς είναι να βγάζεις επίσημα τη μουσική εκεί έξω –μετρήσιμα και όχι πειρατικά. Γιατί υπάρχουν οι περιπτώσεις των μακρινών συγγενών, όσων άφησαν μια ηχογράφηση στον ωκεανό και κάποιος την πρόσεξε και έκτοτε δημιουργήθηκε το κίνημα «βγάλε κι εσύ τον δίσκο σου στο ίντερνετ μόνος σου, μπορείς, μην σε νοιάζει αν θα γεμίσεις το δίκτυο με ακόμα λίγο περιεχόμενο που ελάχιστοι ίσως προσέξουν και ακόμα πιο λίγοι θα καταλάβουν».

Για κάποιους είναι δεδομένο ότι το Spotify, η κουβέντα για την ανάγκη των πραγματικών influencers, η σημασία της curated playlist και η μάχη από το iTunes μέχρι το Soundcloud για εγγεγραμμένους σε mail λίστα χρήστες, είναι ανούσια πράγματα. Το μόνο που μετράει είναι η μουσική και για τα οργανωτικά θέματα κουβέντα να γίνεται. «Άμα τα παιδιά παίζουν καλή μουσική και αξίζουν θα τα μάθει ο κόσμος…». Χαίρε βάθος αμέτρητο. Στην ιντερνετική αναρχία των ημερών οι χαρτογιακάδες, που σε κάθε επαφή μαζί τους ο επόμενος ροκ σταρ νιώθει ότι χάνει βαθμούς coolness, είναι μακράν αυτήν τη στιγμή ό,τι σημαντικότερο για την επιβίωση του νέου ταλέντου. Και όχι απλά για να οργανώσει το ταλέντο, αλλά και για να του εξηγήσει τα βασικά και αυτονόητα: ότι π.χ. το σύστημα από τους gatekeepers του YouTube και των streaming υπηρεσιών στήνεται με τρόπο τέτοιον, ώστε σύντομα, αν δεν είσαι Drake, καλύτερα να σκεφτείς το ταλέντο νούμερο 2 που νόμιζες πως πάντα είχες.

Το mail του ΥouTube στις 16/1/2018, ήταν ξεκάθαρο: «Effective immediately, to apply for monetization (and have ads attached to videos), creators must have tallied 4,000 hours of overall watch time on their channel within the past 12 months and have at least 1,000 subscribers».

Πάνε εσύ ταλεντάρα μου τώρα να σκοράρεις χωρίς τη βοήθεια χαρτογιακά και αλγόριθμου 4.000 ώρες και 1.000 εγγεγραμμένους. Kαι αν θες ρώτα και μανάδες, γιαγιάδες, συμπεθέρες να στο επιβεβαιώσουν: τον Καζαντζίδη, οι μανατζαραίοι τον εφάγανε.

42zInc_2.jpg

Μην χάσετε τις επόμενες 2 εβδομάδες

1. Ο Κορμοράνος φέρνει στην Αθήνα τη νέα superstar DJ Αvalon Εmerson. Μαζί της, ο Bill Kouligas.

2. Οι TFATFY ολοκληρώνουν τον πρώτο μήνα της παράστασης “Pizza & Ξύλο” τις Δευτέρες του Μάρτη στο Crust. Γιατί υπάρχουν ακόμα μουσικοί που, όταν ανοίγουν φύλλο, πέφτει χειροκρότημα ακριβώς εκεί που νομίζεις ότι θέλει ένα τσικ πριν το τυρί να καπαρώσει το σπανάκι. https://allevents.in/athens/tfatfy-live-at-crust/172824000022961

3. SUPERBAD ATHENS #8 στο Tiki BAR (Φαλήρου 15, Ακρόπολη), τη Μεγάλη Τρίτη 3 Απριλίου. Η COOKIE  κυκλοφορεί και παρουσιάζει το ντεμπούτο της Drive Through. Δίπλα 9 από τα 149;;; άτομα που έπαιξαν στον δίσκο. Και για να είναι Superbad το concept, ο Egg Hell συμπληρώνει τον λογαριασμό. Απο δίπλα και οι Lilis Bros με τα βινύλια τους, στο after party.

6 singles/EPs 

1. Waajeed - Mother EP (Planet E)

O Waajeed από τους Slum Village και το Dirt Tech crew επιστρέφει στο label του Carl Craig. Το disco tech με ψυχή από το Ντιτρόιτ όχι μόνο είναι ακόμα ζωντανό, αλλά συνεχίζει να επαναπροσδιορίζει τις dance μόδες. Σχεδόν όλα τα κομμάτια του ΕΡ έχουν κάτι για τους DJs, ενώ η παραγωγή κυμαίνεται σε ζηλευτά επίπεδα. Kυκλοφορεί αυτήν την βδομάδα.



2. Secret Of Elements - Odesea ΕΡ (Inline)

Περισσότερη σινεματική μουσική από το γαλλικό label Infine. O Secret Of Elements είναι ο συνθέτης-παραγωγός Johan Patzold που το περσινό του Μonumentum ΕΡ έντυσε τα catwalks του Christian Dior. Mουντό, κινηματογραφικό και έντονα συναισθηματικό, το Odesea συνεχίζει το έργο του προκατόχου του και προσθέτει στυλ σε οποιαδήποτε καθημερινή στιγμή. Το αγαπημένο μου track είναι το “Therizo”, με το επικό θέμα στο πιάνο. Κυκλοφορεί 12 Απρίλη.



3. Sheck Wes - Mo Bamba (G.O.O.D. Music)

Το "Mo Bamba" κυκλοφόρησε επίσημα από τη G.O.O.D. Music την οποία διευθύνουν οι Kanye West & Τravis Scott στα μέσα του Γενάρη. Πλέον, παίρνουν σειρά για επανακυκλοφορία με μεγάλη προώθηση και τα περσινά singles του Sheck Wes. Ο οποίος είναι μόλις 19, από το Χάρλεμ, και έρχεται να καλύψει το street κενό που άφησε η A$AP Mob από τότε που αποφάσισε να στήσει την μπίζνα της στο Λος Άντζελες. Το flow του Wes είναι σοβαρό, το στυλ του ακόμη του δρόμου, οι ιστορίες του ενδιαφέρουσες (το "Mo Bamba" τα χώνει σε όλα τους πιθανούς NBA superstars που το παίζουν καμπόσοι στα κολεγιακά) και το χαρακτηριστικό του είναι οι χαμηλές συχνότητες που επιλέγει για να στήνει τις μελωδίες της φωνής, ώστε να ταιριάζουν με το trap μπάσσο. Κρατήστε τον περισσότερο σαν σημείωση για το επόμενο μεγάλο ραπ όνομα.



4. Nurse Of War - Σιδηρά Παρθένα (self release)

42zInc_3.jpg

Ξεκάθαρα προοριζόταν για punk rock anthem, αλλά οι γραμμές είχαν τόση μελώδια, ώστε οι μάγκες αποφάσισαν να τα παίξουν όλα για όλα και να το κανούν το πιο έπικ underground mix από τρολ στίχους, synth pop δομή και punk pop κιθάρες. Όσοι το πιστέψουν, σε λίγα χρόνια θα το έχουν εικόνισμα.

Το κατεβάζεις ελεύθερα από εδώ.

5. Νu Pressure - Annex EΡ (Mo Tech)

42zInc_4.jpg

Αν αναρωτιέστε πού κρύβονται οι μισοί από την παλιά φρουρά της Underground Resistance κολεκτίβας, η απάντηση βρίσκεται στο label Μο Τech από το Ντιτρόιτ. Σπάνια δίδονται πληροφορίες για την ταυτότητα σχημάτων όπως οι Nu Pressure, αλλά οι 1-2 γραμμές που συνοδεύουν τις κυκλοφορίες αφενός δίνουν έμφαση (όπως και με τους UR) σε λέξεις όπως «force», «compression» και «responsibility», πάντα δίπλα στον μουσικό προσδιορισμό «techno groove»· αφετέρου, τα remixes σχεδόν κάθε κυκλοφορίας υπογράφουν ονόματα θρύλοι όπως ο DJ 3000 και ο Mark Flash.

Kυκλοφορεί 26/3
Soundcloud Preview Link

6. Minutes Unlimited - Making Contact EP (Young Heavy Souls)

42zInc_5.jpg

Eνδιαφέρουσα περίπτωση εγκεφαλικής ηλεκτρονικής ποπ από δύο Νεοϋορκέζους, οι οποίοι ξεκίνησαν να ηχογραφούν κατά τη διάρκεια του πρόσφατου κυκλώνα που χτύπησε την πόλη στις αρχές της χρονιάς. Πρόκειται άλλωστε για δύο εδραιωμένους παραγωγούς, τον Michna (Ghostly International) και τον Eliot Lipp (Young Heavy Souls), οι οποίοι, μέσω της συνεργασίας, βρήκαν την ευκαιρία να αλληλοπεριοριστούν σε εξοπλισμό προκειμένου να δημιουργήσουν ορχηστρική και ενίοτε ονειρική –και με λίγο funk διάθεση– trap. To πρώτο τους ΕΡ κυκλοφορεί 30/3 και το "Don’t Fake The Funk" έχει λίγο ενδιαφέρον.

Soundcloud Preview Link

4 άλμπουμ

1. ΧΥΖ - Artificial Flavoring (Mono-tone Records)

Tα λέγαμε στο προηγούμενο Ιncoming, τα λέμε και σχεδόν καθημερινά στο avopolisradio.gr, όπου τιμήθηκε και ως άλμπουμ του μήνα. Σαν έρθει η ώρα και το χωνέψετε κι εσείς, θα καταλάβετε ότι πιο τίμιο proto electro punk από αυτό, δεν γίνεται. Οι Ian Svenonius (Make-Up, Chain & Τhe Gang, Escape-ism) & Memphis Electronic (NON!, Dum Dum Boys, Die Idiots) στήσανε 12 rock 'n' roll δυναμίτες και, αντί να βάλουν φίλους τους μουσικούς στο στούντιο, κράτησαν τα φράγκα και τη δόξα για πάρτη τους, μετατρέποντας κομμάτια που θα έλεγαν οι Cramps σε ενορχηστρώσεις τις οποίες θα ζήλευαν και οι Suicide.

42zInc_6.jpg

Ψευτο-σέξι glam ύφος στις ερμηνείες με τη σφραγίδα του Svenonius, φαζαρισμένες κιθάρες, παλιομοδίτικα και απλά drum machines, αναλογικά synths που δανείζονται ό,τι μπορούν από τη σκοτεινή μεριά των 1980s και attitude για να μεγαλώσεις μια ντουζίνα underground ροκ ήρωες. Ναρκισσισμός, επιθετικές λούπες, lo-fi κιθάρες και αβίαστα προκλητικές ερμηνείες, φαντάζουν τα 4 βασικά στοιχεία για έναν cool as fuck δίσκο στις μέρες μας. Αν δεν ήταν η αναμονή για κάτι ακόμη πιο βρώμικο και μπασάτο, βγαλμένο από τις καλύτερες μέρες του Jon Spencer, ίσως το XYZ να είχε πάρει από τώρα αγκαλιά την κορυφή στους δίσκους του 2018. Αγαπημένο κομμάτι του τελευταίου 24ώρου το “It Ain’t Fair”. Και ασφαλώς το LP έρχεται συνοδεία τσιτάτου που ξεχωρίζει τα αγόρια από τους άντρες. XYZ? A new solution to an old problem.

Δείγματα ακούτε εδώ.

2. Fahrland - Mixtape Vol.1 ( Kompakt)

O  Alexander Geiger από το label Firm της Κολονίας επανασυστήνεται σαν Fahrland. Στο εξαιρετικά ενδιαφέρον ντεμπούτο Mixtape δεν ξεχνά τις funk , electro pop και σε περιπτώσεις ambient ρίζες του και επαναπροσδιορίζει τον όρο chill out για τις επόμενες γενιές. To "Plastic People” χαρακτηριστικό δείγμα του δίσκου, ειρωνεύεται με ύφος τον βερολινέζικο τρόπο ζωής και partying, ενώ –ακριβώς όπως συμβαίνει και στην πραγματική ζωή, για όσους ξέρουν– γίνεται έξυπνα η μετάβαση από τους γρήγορους ρυθμούς και την πίεση (του beat ή κατά αντιστοιχία των μεγάλων πόλεων) στις πλούσιες και γεμάτες χρώμα (και φως) μελωδίες που αντιστοιχούν στους ανοιχτούς ορίζοντες και την ποιότητα ζωής την οποία προσφέρει η επαρχία.

42zInc_7.jpg

Το Mixtape, αρκετά πετυχημένο και σαν τίτλος, αλλάζει στυλ, ταχύτητες, ενορχηστρωτικά πατρόν και ατμόσφαιρες, ισσοροπώντας με την ίδια ευκολία από το σέξι electro funk του "Yesterday" στη ρομποτική electronica του "I AM ROBOT" και απο εκεί στη balearic jazz & rap και τη lounge ατμόσφαιρα των "Sky So High" και "LAND". Καιρό είχαμε να ακούσουμε κάτι τόσο χαρακτηριστικό της παλιάς, καλής Kompakt.

Soundcloud Preview Link

3. STIMMING X LAMBERT: EXODUS (Kryptox)

H Κryptox είναι το «εύθραυστο» νέο label της οικογένειας Gomma. Και από αυτήν τη σπουδαία κυκλοφορία καταλαβαίνει κανείς ότι έχουν κάθε διάθεση να προσφέρουν ποιοτική μουσική και να ανοίξουν τους (μέχρι πρόσφατα disco tech house) ορίζοντες της μ φαμίλιας σε ηχητικά τοπία όπως η κλασική, η τζαζ, η avant-garde electronica και άλλα πειραματικά είδη. Το project Stimming X Lambert περιλαμβάνει στα beats και ηλεκτρονικά μέρη τον  techno don Stimming της Dyinamic (του Solomun) και στο πιάνο τον θρυλικό Γερμανό πιανίστα με τη μάσκα, Lambert.

42zInc_8.jpg

Χωρίς να υπάρχει η ανάγκη της κατηγοριοποίησης, αυτό που απολαμβάνουμε στις 7 πρώτες συνθέσεις του project, είναι μεγάλη και καλή μουσική, η οποία χαρακτηρίζεται απο την πιο γήινη εκδοχή της electronica και τα σχεδόν ποπ μοτίβα των μελωδιών στο πιάνο. Πείτε το τζαζ, μοντέρνα κλασική ή και avant-garde σε περιπτώσεις, αλλά ανοίξτε τα αυτιά σας και απολαύστε το. Είναι άμεσο, αληθινό, έξυπνο και σε λίγα χρόνια το ύφος του θα είναι και ο τρόπος με τον οποίον οι άνθρωποι θα αντιλαμβάνονται την «άνεση» στη μουσική. Σπουδαία αρχή τόσο για την Κryptox, όσο και για το project. To video δείγμα θα σας πείσει.



4. Various Artists - White Gardenia (Jazz-O-Tech Records)

Super sick πρώτη κυκλοφορία για την Jazz-O-Tech Records του Βερολίνου. 6 συνθέσεις που φλερτάρουν με την ηλεκτρονική μεριά της τζαζ και ακολουθούν πιστά το ανοιχτόμυαλο ύφος του είδους, μπλέκοντας κουλτούρες, στυλ και φιλοσοφίες. Με βάση τις techno και τζαζ δομές, η beat/ηλεκτρονική παρουσία είναι διακριτική και η έμφαση δίνεται στην κομψότητα των ενορχηστρώσεων. Τζαζίστες από την Ιταλία, τη Γερμανία και την Αργεντινή παντρεύουν τα ερεθίσματά τους και προχωράνε σε ομαλούς αυτοσχεδιασμούς πάνω σε techno φόρμες. 

Spotify Link